Links Sitemap Business Linker Sitemap

SUPERCAR: Două motoare, două cutii de viteze, două locuri: BMW i8 Roadster

870 afisari
Două motoare, două cutii de viteze, două locuri și două cuvinte: casual supercar. Acesta este BMW i8 Roadster, adică versiunea de caroserie decapotabilă a primului i8 (BMW i8 Coupe). Este cel mai avansat automomobil hibrid de pe piață. În al doilea rând si este sperb la condus.
BMW i8 Roadster este o decapotabilă cu două locuri, este roadsterul futurist al anilor 2020, mașina care a venit pe piață în 2018 și care va rămâne, poate, zeci de ani o referință în lumea decapotabilelor.

Acesta nu este primul meu contact cu i8 pentru că am mai condus și BMW i8 Coupe în 2015. Dar apariția caroseriei Roadster este un bun prilej pentru o nouă întâlnire cu tehnologia fascinantă.

Față de Coupe, la o atingere de buton BMW i8 Roadster se capotează și decapotează rapid, lăsându-ți posibilitatea să alegi dacă primești mângâierea discretă a vântului prin părul tău sau nu.

O diferență fundamentală între acest Roadster și Coupe-ul lansat cu patru ani înainte ține de faptul că lipsesc locurile pentru pasagerii din spate, în locul lor fiind integrat spațiul pentru acoperiș și o bancă pentru bagaje. Încap pe ea două trollere de dimensiunea celor pe care le poți lua cu tine în avion, plus un rucsac. Iar în portbagajul minuscul, de 88 de litri (amplasat în spate), mai încape un astfel de troller sau vreo 2-3 ruccsacuri medii. Suficient loc pentru bagaje pentru o vacanță în doi prin Europa, întinsă pe vreo 10-15 zile.


Singurele două motive pentru care ți-ai cumpăra Coupe-ul ar fi că acesta e mai accesibil cu 15.529 Euro (cu TVA) și că îți permite să găzduiești în habitaclu până la doi copii, de maximum 10-12 ani, care ar găsi cele două locuri minuscule din spate suficiente pentru o plimbare cu părinții. Sunt niște locuri similare celor de la Porsche 911 Coupe.

În rest, i8-ul zici că a fost creat de la bun-început să fie Roadster, deși Coupe-ul a fost lansat cu patru ani înainte.
Dincolo de design-ul spectaculos, care poate să-ți placă sau nu, i8 Roadster impresionează prin tehnologie și prin ușurința în utilizare. Te adaptezi la mașină instant și capeți încredere imediat.

Puterea maximă combinată a sistemului hibrid de pe această mașină (275 kW/374 CP) e livrată liniar și previzibil. Simți că ai o mașină de aproape 400 CP doar când te uiți pe indicatorul de viteză.
În lumea oamenilor care-și permit așa ceva, cu siguranță n-ar fi singura mașină a familiei sau a cuplului. Dar ideea e că… ar putea, cu adevărat, să fie.

Cu un sprint de la 0 la 100 km/h în 4,6 secunde și cu o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h, acest casual supercar se poate așeza fără dubiu alături de mașini mult mai performante și mult mai scumpe.
E drept, supercar-urile anilor 2018 coboară sub pragul de 4 secunde până la 100 km/h și multe dintre ele sigur au performanțe mai bune pe circuit, datorită anvelopelor mai late.

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza