Links Sitemap Business Linker Sitemap

Studiul Kaspersky Lab arată că utilizatorii evită serviciile de plată online din motive de securitate

2050 afisari
Conform unui studiu realizat de Kaspersky Lab în colaborare cu B2B International, 44% dintre utilizatorii de internet din Europa nu au încredere în nivelul de siguranță al cumpărăturilor sau tranzacțiilor online, iar 38% dintre utilizatori ar opta pentru plăți electronice mai frecvent dacă ar avea certitudinea că sunt protejați de fraudele cibernetice. Potrivit cercetării, clienții nu au încredere în sistemele de plată online din motive de securitate.
Acest studiu arată că 62% dintre utilizatori se tem de fraudele financiare online, și dezvăluie numeroase exemple de motive pentru care aceștia au rezerve. De exemplu, 34% dintre cei care optează pentru plăți online consideră că și aplicațiile oficiale ale organizațiilor financiare pentru dispozitivele mobile necesită măsuri de securitate suplimentare pentru a putea fi folosite în siguranță. În plus, 44% dintre utilizatori susțin că au anulat o operațiune financiară în timpul procesării acesteia din cauza temerilor cu privire la siguranță. Nivelul de protecție împotriva fraudelor cibernetice este un factor important pentru utilizatori în alegerea unui magazin online sau a unui operator de servicii financiare: 61% dintre respondenți au afirmat că s-ar simți mai protejați dacă organizațiile ar adopta măsuri de securitate adiționale pentru protejarea datelor financiare. Mai mult, 71% dintre utilizatorii europeni susțin că este necesar ca sistemele de plăți online și magazinele online să le protejeze și computerele și dispozitivele mobile împotriva fraudelor financiare.

În același timp, mulți utilizatori sunt conștienți că trebuie să implementeze propriile măsuri de securitate, în plus față de protecția oferită de furnizorii de servicii de plăți electronice. În timp ce 22% dintre utilizatorii europeni consideră că securitatea propriilor tranzacții financiare este responsabilitatea băncilor și 14% dintre aceștia consideră că ei înșiși sunt responsabili, majoritatea (59%) sunt de părere că atât utilizatorii cât și băncile dețin responsabilitatea protecției informațiilor financiare. Datele arată că utilizatorii ar accepta instrumente noi de la organizațiile financiare pentru a lucra împreună pentru prevenirea fraudelor cibernetice.

"Mulți utilizatori încă optează pentru plățile cu numerar sau cu carduri bancare la punctul de vânzare, în defavoarea achizițiilor online prin intermediul computerelor sau a dispozitivelor mobile, iar această opțiune împiedică dezvoltarea pieței de plăți electronice,” a declarat Ross Hogan, Global Head of the Fraud Prevention Division din cadrul Kaspersky Lab. "Pentru a încuraja oamenii să înceapă să utilizeze serviciile de plată electronică în mod activ, băncile, magazinele online și sistemele de plăți online trebuie să asigure utilizatorii că sunt protejați de fraudele cibernetice. O soluție ar fi ca serviciile de plăți electronice să adopte măsuri suplimentare de securitate care să protejeze tranzacțiile bancare și plățile pe internet sau prin intermediul dispozitivelor mobile. Aceste măsuri de protecție suplimentare, specializate pe protecția tranzacțiilor financiare, oferă utilizatorilor o certitudine imediată și vizibilă cu privire la siguranța banilor lor,” a explicat Ross Hogan.

O altă modalitate pentru un plus de încredere în sistemele de plată online și prin intermediul dispozitivelor mobile este utilizarea platformei  Kaspersky Fraud Prevention. Componentele acestei soluții cuprinzătoare se instalează atât pe infrastructura organizației cât și pe dispozitivele utilizatorului, incluzând aici computere, tablete și smartphone-uri care funcționează pe diferite sisteme de operare. În plus, soluția integrează instrumente care pot fi utilizate pentru a dezvolta aplicații de mobil bazate pe tehnologiile avansate Kaspersky Lab și servicii care pun la dispoziție informații despre ultimele amenințări cibernetice descoperite și despre modalitățile de a le combate.
Citeşte mai multe despre: Kaspersky Lab, B2B International

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza