Links Sitemap Business Linker Sitemap

Paula Pîrvănescu: Industria auto reprezintă un sector-cheie de tradiţie în ţara noastră, generând aproape un sfert din exportul naţional, cu o valoare de peste 13 miliarde de euro

375 afisari
Proiectele pe care vrem să le atragem în industria auto nu se mai bazează pe forţa de muncă ieftină, în condiţiile în care, în 2017, un sfert din totalul exporturilor naţionale a fost generat de această industrie, a declarat, luni, în cadrul unei conferinţe de specialitate, Paula Pîrvănescu, secretar de stat InvestRomânia, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.
"La acest moment, industria auto reprezintă un sector-cheie de tradiţie în ţara noastră, generând aproape un sfert din exportul naţional, cu o valoare de peste 13 miliarde de euro, circa 24% din export fiind realizat de Dacia-Renault, cel mai mare exportator la nivel naţional şi vorbim aici de anul 2017. România se poziţionează ca fiind unul dintre hub-urile regionale din industria auto, înregistrând unul dintre cele mai ridicate niveluri de calitate în ceea ce priveşte fabricarea de componente auto din Europa de Est. Ţara noastră se bucură de prezenţa a doi dintre cei mai mari producători mondiali de auto mobile - Renault şi Ford, precum şi de un număr de peste 1.000 de furnizori care se regăsesc în special în zona Argeş şi Dolj, Muntenia, Sud, Vest, Centru şi Nord-Vest (...) Proiectele pe care vrem să le atragem în industria auto nu se mai bazează pe forţa de muncă intensivă, cea ieftină, având în vedere că ne aflăm într-o perioadă de tranziţie către proiecte investiţionale cu o valoare ridicată. În acest sens, aş dori să menţionez existenţa unor poli de excelenţă, precum Centru de Cercetare-Dezvoltare în domeniul auto de la Cluj al companiei Bosch, Centrul de R&D pentru tehnologia de vehicule autonome al companiei Porsche, tot la Cluj, cele patru centre de inginerie ale companiei Continental la Timişoara, Sibiu, Iaşi şi Braşov, şi nu în ultimul rând Centrul R&D al companiei Renault, cel mai mare din afara Franţei", a afirmat Pîrvănescu.

Oficialul din ministerul de resort a punctat, de asemenea, că, în ultimii 10 ani, numărul de autovehicule produse în România s-a dublat, iar avantajele competitive ale ţării noastre devin o realitate.

"În anul 2017, numărul de autovehicule produse în România de către cei doi giganţi auto a ajuns la 359.000 de unităţi, dublându-se în ultimii zece ani. Faptul că ţara noastră a găzduit, de-a lungul anilor, poveştile de succes ale unora dintre cei mai mari jucători internaţionali, precum Continental, Daimler, Pirelli, Michelin, Bosch, Siemens, alături de cei mai mari producători mondiali, Renault şi Ford, reprezintă un garant al capacităţii României de a asigura marje de profit competitive şi a se poziţiona ca destinaţie profitabilă pe harta industriei auto. România devine parte a industriei 4.0. Astfel, am convingerea că dezvoltarea digitalizării în ţara noastră se va regăsi din ce în ce mai mult în concepţia produselor şi în optimizarea tehnologiilor. Un exemplu în acest sens este parteneriatul dintre sectorul IT din România şi compania BMW privind dezvoltarea de aplicaţii software în industria auto", a spus secretarul de stat InvestRomânia.

Pîrvănescu a menţionat, totodată, că România ocupă locul al treilea în clasamentul celor mai scăzute salarii din Uniunea Europeană, dar şi o reţea de 14 universităţi tehnice şi facilităţi fiscale acordate pentru stimularea cercetării.

"România deţine o serie de avantaje competitive în industria auto, printre care aş dori să amintesc: forţa de muncă bine calificată, o bună capacitate de depăşire a pragului cultural şi lingvistic - 90% dintre absolvenţi sunt vorbitori de limba engleză, iar o bună parte dintre aceştia sunt vorbitori şi de germană, spaniolă, franceză sau italiană. De asemenea, deţinem poziţia a treia în topul celor mai scăzute salarii din Uniunea Europeană, un nivel redus de taxare (locul 4), costuri scăzute cu utilităţile (locul 6), o reţea de 14 universităţi tehnice, facilităţi fiscale de stimulare a cercetării, inclusiv în sectorul auto, existenţa unui cadrul legislativ pentru învăţământul profesional şi dual şi a unei reţele de parcuri industriale publice şi private cu acces la utilităţi, dar şi pachete de facilităţi în funcţie de specificul activităţii", a subliniat reprezentanta Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.

Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR), împreună cu Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), sub egida Comitetului Naţional al Camerei de Comerţ Internaţionale, organizează, luni, în cadrul Salonului Internaţional de Automobile Bucureşti (SIAB 2018), conferinţa cu tema "Industria auto din România: impact economic şi perspective'.

Salonul Internaţional de Automobile Bucureşti (SIAB) 2018, cel mai important eveniment din domeniul automobilelor organizat în România, are loc în perioada 23 martie - 1 aprilie în cadrul Centrului Expoziţional Romexpo din Bucureşti, după 11 ani de la ediţia precedentă.

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza