Links Sitemap Business Linker Sitemap

Mercedes-Benz a devenit cel mai mare producător de automobile de lux din lume

1169 afisari
BMW a pierdut titlul de cel mai mare producător de automobile de lux din lume în favoarea Mercedes-Benz, încheindu-și dominația de peste un deceniu, deoarece nu și-a înnoit gama de modele,transmit Bloomberg. Brandul BMW a anunțat că vânzările sale au crescut cu 5,2% în 2016, la 2.003.359 autoturisme, cu aproximativ 80.000 mai puține decât Mercedes, divizia de automobile de lux a grupului german Daimler, care a livrat 2.083.888 vehicule, un avans de 11,3% față de 2015. Pe locul trei în topul producătorilor de automobile de lux s-a clasat Audi, care a livrat anul trecut 1,87 milioane de vehicule, în creștere cu 3,8% față de 2015.
Din 2005, BMW a vândut în fiecare an mai multe automobile decât Mercedes, care a reușit să-și îndeplinească mai devreme cu patru ani obiectivul său strategic de a recâștiga poziția de cel mai mare producător de automobile de lux, după lansarea unor modele noi și introducerea altor tehnologii.
Îndeplinirea obiectivului reprezintă o reușită pentru șeful Daimler, Dieter Zetsche, care  a reușit să redreseze compania după despărțirea dificilă de brandul Chrysler, în 2007. Acționarii Daimler au amenințat să-i retragă sprijinul lui Zetsche, îngrijorați că Mercedes-Benz era mult în urma rivalelor BMW și Audi, divizia de lux a grupului german Volkswagen AG.
Incluzând vânzările brandului Smart, Daimler a vândut anul trecut 2,23 milioane de autoturisme. În 2011, la cea de-a 125-a aniversare a Daimler, Zetsche a anunțat ca obiectiv recâștigarea titlului de cel mai mare producător de automobile de lux până în 2020.

În 2017, creșterea vânzărilor nu va depăși 10%, din cauza cererii mai slabe în Marea Britanie și a încetinirii economiei chineze, a afirmat luni Ian Robertson, directorul de vânzări al BMW.
În perioada ianuarie - noiembrie 2016, Mercedes-Benz, divizia de automobile de lux a grupului german Daimler, a vândut pe plan global 1.893.619 vehicule, în timp ce BMW a livrat 1.824.490 de unități. În noiembrie, vânzările brandului BMW au urcat cu 5,9%, la 177.740 vehicule, față de un avans de 12,7% al Mercedes-Benz, la 182.602 unități. În 2015, BMW a fost pentru al treilea an consecutiv cel mai mare producător de automobile de lux, cu 1,91 milioane de vehicule, în timp ce Mercedes a vândut 1,87 milioane de mașini în 2015. Pe locul trei s-a clasat Audi, divizia de automobile de lux a grupului german Volkswagen, care a livrat anul trecut 1,80 milioane de vehicule. Dieter Zetsche, directorul general al Daimler, declara săptămâna trecută că Mercedes-Benz va deveni cel mai mare și cel mai profitabil brand de automobile de lux. "Vom îndeplini acest obiectiv anul acesta, cu patru ani mai devreme decât ne-am propus", a afirmat Zetsche, referindu-se la obiectivul brandului de a deveni lider pe piața automobilelor de lux în 2020. Dacă acest lucru se va realiza în 2016, ar fi pentru prima dată după 2005 când Mercedes revine în fruntea producătorilor de automobile de lux. Șeful grupului german se așteaptă ca, anul acesta, Mercedes să livreze peste două milioane de vehicule, depășind rivalele BMW și Audi. În replică, BMW a minimalizat importanța pierderii poziției de lider pe piața automobilelor de lux, subliniind că atenția sa este îndreptată spre maximizarea profitului și finanțarea investițiilor în noi tehnologii. "Profitabilitatea rămâne principala noastră preocupare", a declarat directorul de vânzări de la BMW, Ian Robertson. În 2013, Daimler a inaugurat oficial, la Sebeș, în România, unitatea de producție pentru montaj cutii de viteză automate pentru autoturismele de lux Mercedes-Benz.

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza