Links Sitemap Business Linker Sitemap

COSMOTE privește cu încredere în viitor

8124 afisari
În perioada rămasă până la sfârșitul anului, COSMOTE România își continuă investițiile pentru extinderea portofoliului de produse și servicii, în timp ce câștigarea de spectru nou în benzile de 800, 1.800 și 2.600 MHz și reînnoirea licenței existente oferă companiei resursele necesare pentru o dezvoltare durabilă, potrivit lui Stefanos Theocharopoulos, Chief Executive Officer, COSMOTE România.
Cum ați descrie impactul recesiunii economice asupra operațiunilor companiei în  România?
În pofida mediului economic dificil și a reducerii tarifelor de interconectare, în primul semestru al 2012, COSMOTE România a continuat să își mărească cota de piață și să își îmbunătățească performanța financiară pentru toți indicatorii principali: EBITDA, venituri și ARPU. De asemenea, extinderea constantă a bazei de abonați și a segmentului business precum și performanța foarte bună în acest sector au generat o creștere semnificativă a veniturilor.

Care sunt noile strategii, servicii și produse pe care se bazează COSMOTE România în eforturile sale de dezvoltare în 2012?
Un segment pe care îl vedem în creștere și pe care ne-am concentrat cu precădere este cel al smartphone-urilor. Ne dorim ca atât COSMOTE, cât și Germanos să reprezinte alegerea numărul unu ca furnizori de smartphone pe piața din România. În viziunea noastră, smartphone-urile reprezintă mai mult decât simple gadgeturi; ele au la bază o întreagă filosofie și aduc cu sine pachete complexe de servicii. Ca o confirmare a preocupării noastre de a deveni operatorul preferat pe segmentul smartphone, volumul de telefoane inteligente vândute a crescut cu 150% în primul semestru din 2012, comparativ cu aceeași perioadă din 2011. Aceasta este viziunea noastră, iar rezultatele primului semestru arată că suntem pe drumul cel bun, procentul abonaților crescând la 23,6% din numărul total de utilizatori, de 6,4 milioane.
Pentru 2012, vom continua să investim în toate direcțiile principale ale companiei, oferind clienților noștri tehnologie de ultimă generație și cele mai noi dispozitive, prin intermediul celor mai avantajoase oferte. De asemenea, o atenție deosebită va fi acordată extinderii pe segmentele broadband și corporate.

Care este ținta cifrei de afaceri pentru 2012 și cum a evoluat ARPU de-a lungul anilor?
Anul trecut, în pofida contextului economic dificil, veniturile au rămas stabile în comparație cu 2010, la 468,2 milioane euro. EBITDA a crescut cu 5%, până la 21,4% comparativ cu 2010, reflectând îmbunătățiri operaționale semnificative.
Veniturile totale ale primului semestru din 2012 au atins valoarea de 231,1 milioane euro, înregistrând o creștere de 4,4% comparativ cu semestrul întâi 2011. Veniturile din servicii au crescut cu 1% în semestrul întâi 2012, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
EBITDA (câștiguri operaționale înaintea dobânzilor, taxelor și amortizărilor) a ajuns la 100,1 milioane de euro. ARPU a continuat să crească de la un an la altul, de la un semestru la altul. De exemplu, ARPU a crescut cu 10% în 2011, față de anul financiar 2010, și a continuat să crească în primul semestru din 2012 cu 4% față de primul semestru din 2011.
Toate aceste realizări ne confirmă faptul că am primit din partea clienților noștri recunoașterea îndeplinirii angajamentului asumat, acela de a face telefonia mobilă accesibilă tuturor românilor. În ceea ce privește anul 2012, performanța financiară înregistrată în primul semestru ne confirmă că suntem pe drumul cel bun.

Cititi varianta integrala a acestui articol in editia tiparita a revistei Business Arena.
 

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza