Links Sitemap Business Linker Sitemap

Circa 1,5% din populația activă a României lucrează în industria de outsourcing

158 afisari
În cadrul celei de-a șasea ediții a conferinței anuale "Romania at the Forefront of Innovation", organizată de Asociaţia Business Service Leaders in Romania (ABSL), din data de 9 octombrie 2018, se lansează raportul anual al industriei de outsourcing, care prezintă un sinopsis al sectorului și a tendințelor sale.
 

Conform estimărilor ABSL, cea mai importantă organizație, care reprezintă sectorul de servicii de business și reunește cele mai importante companii din industrie, sectorul oferă locuri de muncă pentru un număr de circa 125.000 de angajați, reprezentând aprox. 1.5% din populația activă a României.

De asemenea, în baza studiului realizat de asociație, împreună cu KPMG, se estimează că industria de outsourcing a generat venituri de aproximativ 4 miliarde de euro, în 2017.

România – locul I pe piețele mature de outsourcing, cu 265 de companii, conform unui studiu realizat de Cushman and Wakefield

România este pe locul I în categoria piețelor mature de outsourcing, cu peste 265 de companii, o forță de muncă motivată, bine pregatită, foarte bună vorbitoare de limbi străine, competitivă la nivel de costuri și cultural apropiată de valorile europene. Acestea sunt argumente pentru care potențialul industriei ar fi de 300 de mii de angajați.

Cele mai multe companii care activează pe piața locală sunt din Franța, Germania, România și SUA, orașele cele mai atractive pentru acestea fiind București, Cluj Napoca, Iași și Timișoara. 

Clienții companiilor din outsourcing provin, în special, din următoarele sectoare: bancar, asigurări și servicii financiare, tehnologie și telecomunicații, servicii profesionale de afaceri și bunuri industriale și de larg consum.

Raportul mai arată că cele mai ambițioase planuri de dezvoltare se regăsesc la companiile cu peste 500 de angajați. Acestea au în vedere extinderea atat prin intermediul diversificării serviciilor, cât și al atragerii de noi clienți.

Majoritatea clienților vin din zona Europei, iar cele mai întâlnite servicii furnizate de către industrie sunt de: Finanțe și Contabilitate, IT, Operațiuni pentru Clienți, Resurse Umane și Achiziții. Pentru serviciile de Finanțe-Contabilitate, cele mai întâlnite activități sunt legate de gestionarea furnizorilor și a clienților, iar pentru serviciile de IT - User Support și Mentenanță pentru aplicații dedicate. În cadrul gestionării clienților, activitățile cele mai întâlnite sunt legate de Helpdesk și Sales & Account Management Support, pentru serviciile de Resurse Umane sunt Administrare, Raportare și Salarizare, iar pentru Achiziții – Achizițiile Operaționale.

În următorii 5 ani, în România, se estimează că industria poate depăși 220 de mii de angajați

În 2018, 33% dintre angajați oferă servicii de Gestionare Clienți, 25% Servicii de IT și 23% de Contabilitate și Finanțe.

Potrivit aceluiași studiu, vârsta medie a forței de muncă este cuprinsă între 26 și 35 de ani, femeile reprezentând 61% dintre angajații din industrie.

Potrivit sondajului, în medie, un angajat stă în companie între 1 și 5 ani. Majoritatea oamenilor care lucrează în industrie au cel puțin o diplomă universitară, iar 24% sunt absolvenți de Masterat sau Doctorat.

În acest moment, cei mai căutați sunt oamenii care combină aptitudinile cu cunoașterea limbilor străine, germana fiind una dintre ele, si cu alte activităţi cerute de industrie.

37 din companiile respondente au cumulat un număr de peste 1200 de angajați străini. Ei au fost angajați pe criterii privitoare la limbă (68%), implementarea de noi procese (35%), aptitudini tehnice sau experiență complexă (24%).

România – o destinație adecvată pentru investitorii din outsourcing

96% dintre participanții la studiu consideră că România este un loc propice investițiilor și ar recomanda-o și altor potențiali investitori.

Totodată, 70% dintre respondenții studiului consideră că schimbările politice dese fac dificilă activitatea companiilor din acest domeniu. În evaluarea pe care companiile au făcut-o locațiilor principale în care își derulează activitatea, criterii precum disponibilitatea spațiilor moderne de birouri, infrastructura orașului și imaginea acestuia au obtinut punctaje mari. În schimb, cele mai scăzute note au fost acordate cooperării cu autoritățile locale.

Competiția din piața outsourcing-ului a fost evaluată de către participanți ca fiind una foarte puternică; pe o scară de la 1 la 10, media fiind de 9,1.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 50 de companii membre și non membre ABSL, în luna august.

Conferința anuală ABSL - la a șasea ediție: "Romania at the Forefront of Innovation"

Astăzi se desfășoară cea de-a șasea ediție a celui mai mare eveniment anual din industria de business services. În cadrul conferinței organizate de ABSL, denumită anul acesta Romania at the Forefront of Innovation, se vor dezbate teme precum tendințe ale sectorului de outsourcing, avantajele pe care trebuie să se concentreze România în următorii ani pentru atragerea de investitori și proiecte și abilitățile și competențele viitorului.

De asemenea, mai multe sesiuni din cadrul evenimentului vor aborda subiecte precum: digitalizarea și robotizarea industriei, cybersecurity și prezentarea celor mai inovatoare soluții din domeniu.

Majoritatea companiilor de servicii de business se extind prin integrarea digitalizării în modelele lor de afaceri, în efortul lor de a rămâne relevante și eficiente în domeniul în care activează. Profitând de avantajele dezvoltării tehnologice și punând în valoare contribuția umană, companiile de servicii de afaceri din România se află în fruntea inovației.

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza