Links Sitemap Business Linker Sitemap

Bucureştiul, oraşul european cu cea mai mare creştere a numărului de turişti

251 afisari
Cu o experienţă de aproape un deceniu de analiză a destinaţiilor internaţionale alese de turişti şi a modului în care aceştia aleg să cheltuie când călătoresc, Mastercard lansează noul Index Global de Destinaţii Urbane, care prezintă preferinţele turiştilor din întreaga lume în materie de oraşe în care călătoresc.
Având la bază informaţii precum numărul de vizitatori şi cheltuielile realizate de către aceştia, Indexul este mai mult decât o ierarhie a celor 132 de destinaţii preferate de turişti în prezent şi pe termen mediu şi lung. Analiza include direcţiile de dezvoltare în 2017, o perspectivă asupra oraşelor cu cel mai rapid ritm de creştere din punct de vedere turistic şi o mai profundă înţelegere a modului în care oamenii călătoresc şi cheltuie la nivel global.
Bucureştiul, destinaţia europeană cu cea mai mare creştere a numărului de turişti cazaţi peste noapte, devansează în top oraşe precum Lisabona, Berlin sau Amsterdam. Capitala României a atras cu 10.4% mai mulţi turişti în 2016 faţă de anul 2009, iar perioadele preferate de aceştia pentru călătorie sunt mai-iunie şi septembrie-octombrie. Pe poziţiile următoare în topul oraşelor care înregistrează o creştere a numărului de turişti se numără Lisabona (10.2%), Sofia (9.4%), Varşovia (9.4%) şi Budapesta (8.6%).

Topul primelor 10 destinaţii la nivel global

Numărul turiştilor care s-au cazat peste noapte în cele mai râvnite 10 destinaţii a crescut semnificativ în anul 2016. Pentru anul 2017, se preconizează, de asemenea, un trend ascendent, cu excepţia oraşului New York, dar cu cea mai mare creştere a numărului de turişti pentru Tokyo.

Puterea de cumpărare: Oraşele ca motoare de creştere economică

La nivel global, Produsul Intern Brut a crescut cu 21.8% din 2009, în timp ce sumele cheltuite de turiştii care se cazează peste noapte s-au mărit cu 41.1%. Din 2009, mai mult de jumătate dintre destinaţiile de top au înregistrat o creştere a sumelor cheltuite în mod direct proporţional cu cea a Produsului Intern Brut sau chiar mai mare.

Oraşele destinaţie de mâine

Creşterea numărului de turişti cazaţi peste noapte în toate cele 132 de oraşe analizate a depăşit Produsul Intern Brut cu 55.2%, din 2009 încoace. Diferenţa între topul celor 10 destinaţii la nivel global şi top 10 destinaţii care se dezvoltă cel mai rapid continuă să indice importanţa unor zone precum Asia/Pacific şi Orientul Mijlociu ca lideri ai clasamentului în viitor.

Perspective asupra scopului călătoriei şi cheltuielilor locale

În top 20 destinaţii urbane, majoritatea călătoriilor sunt realizate în scop recreativ, cu excepţia celor în oraşul Shanghai, unde aproape jumătate dintre turişti (48.4%) călătoresc în interes de business.
Pe de altă parte, Kuala Lumpur este oraşul cu cel mai mare număr de turişti veniţi în vacanţă (92.2%).
Indexul cuprinde categoriile de consum ce ilustrează modul în care oamenii cheltuiesc atunci când vizitează destinaţiile din top 20:
•    Mâncarea reprezintă cea mai mare parte a cheltuielilor pentru turiştii care vizitează Seoul (47.0%), Istanbul (33.6%) şi Praga (29.3%).
•    Se cheltuieşte mai mult pe cumpărături atunci când se vizitează Londra (46.7%), Osaka (43.4%) şi Tokyo (43.1%).
•    Cazarea poate consuma cea mai mare parte din buget atunci când se vizitează Parisul (44.8%), Milano (40.4%) şi Roma (40.4%).
•    Cei mai puţini bani pe transport sunt cheltuiţi în Londra (4.3%), Singapore (4.6%) şi Hong Kong (4.6%), oraşe care au o infrastructură solidă în acest sens.
„Vedem mai multe persoane ca niciodată călătorind în marile oraşe ale lumii pentru business şi relaxare şi ştim că se aşteaptă ca experienţele lor turistice să fie personale şi unice”, susţine Carlos Menendez, preşedinte de Parteneriate Intercompanii în cadrul Mastercard. „Solicitarea este evidentă. Oraşele care răspund acestor exigenţe în cel mai bun mod sunt cele care au şansele să se poziţioneze cel mai bine ca reale destinaţii şi să se bucure de beneficiile unui număr mare de vizitatori, ce cheltuie sume considerabile de bani”.
Indiferent că oamenii vizitează oraşele în scop de business sau de recreere, Mastercard le îmbunătăţeşte experienţele prin:
•    Lucrul îndeaproape cu guvernele şi oraşele pentru a simplifica accesul la servicii urbane cheie, cum ar fi transportul în comun;
•    Parteneriatele cu furnizori de servicii pentru a le face călătoria mai plăcută;
•    Crearea de experienţe de nepreţuit în oraşele respective pentru deţinătorii de carduri.

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza