Links Sitemap Business Linker Sitemap

Banca Transilvania are o crestere cu 48.7% a profitului net in primul trimestru al acestui an

295 afisari
Banca Transilvania și-a majorat profitul net cu 48,7% față de primele trei luni din 2017, la 366 de milioane de lei, pe fondul unor venituri operaționale mai mari, dar și a unor reversări de provizioane, în condițiile în care nivelul activelor a rămas relativ constant. La nivelul Grupului financiar, BT a înregistrat un profit net de aproape 389 de milioane de lei, cu 45,7% peste nivelul din 2017.
Banca Transilvania a inregistrat in primele trei luni ale acestui an rezultate financiare pozitive, a continuat sa fie partenerul antreprenorilor romani, a sustinut cresterea economica si a investit pentru experienta superioara a celor aproape 2,5 milioane de clienti activi.
 
Strategia BT este sustinuta de actionari internationali puternici, cum sunt BERD, IFC – Divizie a Bancii Mondiale si diferite fonduri de investitii. Banca Transilvania are acum peste 28.000 de actionari romani persoane fizice si aproape 55% capital romanesc.
 
Profitul net al Bancii Transilvania este de 366 milioane lei, iar cel al Grupului Financiar Banca Transilvania, de 389 milioane lei. In primele 3 luni ale acestui an, banca a acordat 44.000 de credite noi clientilor persoane fizice, IMM si Corporate.
 
 “A fost un inceput de an bun, cu rezultate conform asteptarilor, cu focus pe experienta pe care o oferim clientilor din toate segmentele noastre de business. Am facut investitii semnificative in reinnoirea retelei si pentru digitalizarea serviciilor” - declara Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.
 
BT, rezultate in primul trimestru:
Grupul Banca Transilvania a incheiat trimestrul I 2018 cu active de 60,1 miliarde lei, din care 59,6 miliarde lei sunt aferente bancii, creditele nete reprezentand 50,98% din activele Grupului;
Ritmul de crestere a veniturilor din comisioane operationale: 18,2%;
Eficienta operationala BT se pastreaza la un nivel confortabil, de 47%;
In perioada ianuarie – martie 2018 au fost acordate 44.000 de credite noi;                                               
Raportul credite/depozite este de 65% la sfarsitul trimestrului I 2018.
 
Tehnologii si digital
BT a anuntat la inceputul acestui an colaborarea cu Personetics, lider de piata in aplicatii bancare cognitive, parteneriat prin care va oferi o experienta digitala superioara clientilor, prin includerea inteligentei artificiale in serviciile sale. Aplicatia de banking cognitiv va oferi clientilor suport financiar personalizat in timp real, va fi integrata noii versiuni BT24 Internet Banking si Mobile Banking si va fi lansata la mijlocul acestui an.
BT Pay, aplicatia de plata la comercianti si transfer de bani cu telefonul, lansata la finalul lunii ianuarie a.c., a fost descarcata de peste 90.000 de clienti.
Robotul Livia de la BT® a oferit in perioada ianuarie – martie a.c. peste 200.000 de raspunsuri prin Facebook Messenger si Skype la intrebari despre conturile, produsele si serviciile bancii.  
Peste 400.000 de persoane s-au informat, in primele trei luni ale anului, prin platforma Intreb BT cu privire la servicii, produse si operatiuni bancare. Este cel mai mare program online de educatie financiara al Bancii Transilvania.
 
Alte informatii financiare:
Banca Transilvania are un portofoliu de 3,08 milioane carduri, care a generat tranzactii cu aproape 34% mai mari fata de perioada similara a anului precedent. Cota de piata a bancii in functie de volumul tranzactiilor cu cardul este de peste 20%. Prin programul de loialitate STAR, Banca Transilvania are un portofoliu de 388.000 de carduri de credit.
Rata expunerilor neperformante conform EBA este de 6,35% la 31 martie 2018.
Gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor neperformante conform EBA este de 71%.
Solvabilitatea bancii, luand in considerare profitul pe trimestrul I 2018, este de 19,23%; fara profit, aceasta este de 18,15%.
Banca Transilvania a continuat sa se implice in viata comunitatii si in prima parte a acestui an, prin programe din domenii precum educatie financiara si antreprenoriala, sport, cultura si cauze sociale. Cateva exemple in acest sens sunt: aproape 20 de cursuri pentru antreprenori organizate in tara de BT Club; sustinerea programului „Vreau sa fiu antreprenor” si a unor acceleratoare de business, respectiv actiuni majore de impadurire la care au participat peste 2.000 de voluntari. BT este, de asemenea, principalul sustinator al baschetului romanesc.

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza