Links Sitemap Business Linker Sitemap

3443 afisari
De Marian Craciun
Încă din facultate, Cătălin Matei își petrecea mare parte din timp in laboratorul de informatica. Era în prima generație care beneficia de PS 2 și făcea trecerea de la Coral la personal computer și, tot atunci, a văzut prima rețea. Cu toate acestea, Cătălin Matei nu a lucrat de la început în IT. Dar a lucrat, totdeauna, în vânzări.
Cum a început totul?

Cred că în viață nimic nu este întâmplător; la fel și decizia mea de a începe un business de distribuție de soluții IT. În 2007, aveam deja o experiență de șapte ani buni în piața de distribuție IT, cunoșteam în mare principiile, pârghiile și oportunitățile. Tot ce am avut de făcut a fost să îmi definesc un model clar, potrivit gândirii și principiilor mele și care să își găsească un loc special pe piața locală deja existentă. În 2007, piața românească de IT părea destul de așezată; ca atare, prioritar, în opinia mea, a fost să aleg un model solid, de succes și – în egală măsură – diferit de ceea ce exista deja. Colaboram, deja, cu Veracomp (Polonia) și a fost o oportunitate extinderea lor către piața din sud-estul Europei, România fiind primul proiect de acest gen. Azi, există birouri Veracomp în România, Cehia și Croația.

Vă mai aduceți aminte de prima zi de muncă?
În loc de prima zi de muncă, aș povesti cum s-a născut Veracomp în România, dar și despre prima mea prezentare în fața managementului Veracomp. În 2006, am condus 19 ore până în Cracovia. GPS-urile erau la începuturi și am ales un drum greșit. Am intrat în clădirea Veracomp și în trei minute am ajuns la concluzia că trebuie să plec. Planurile mele financiare și cele ale Veracomp nu coincideau, ba chiar erau diametral opuse. Mă pregătisem cu o prezentare în Power Point în care adunasem tot ce învățasem în șapte ani. Deși mă ridicasem să plec, am început o discuție “what if”. Am făcut prezentarea, am vorbit trei ore și am primit 1.000 de întrebări. Restul… e deja istorie. Prezentarea încă o am. Este la fel de actuală și acum și definește exact modelul de business în care am crezut atunci. Dacă schimbăm logourile și stilul, aș putea să o folosesc și azi. Atunci erau idealuri, acum ele reprezintă realitatea Veracomp.

To read the full version, see the print edition of Business Arena.

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza